Så var (äntligen) påsken över för detta året! Jag älskar hela grejen med att alal faktiskt anstränger sig och drar sitt strå till stacken och ses och har det mysigt men jag blir samtidigt så TRÖTT!
 
Jag blir trött av stress före vi ska åka. Det ska förberedas mat och packas väskor, plockas fram arton miljarder prylar och kläder som ska med, fyllas ersättningsdosetter och vattenflaskor och sen får man ju inte glömma att ta ut sopor och blöjpåsar, stänga av kaffekokare och stänga fönster. *SUCK* vad mycket att göra och som det kontrollfreak man är så är det inte ens lönt att mannen försöker hjälpa till för jag går bara bakefter ändå och dubbelkollar, packar om och gör allt jobbet en gång till. Inte kul för någon av oss faktiskt. 
 
Jag blir trött när vi är framme och alla arton miljarder prylar ska packas upp igen och hitta till rätt ställe och man märker att man lik förbannat bara fått med sig en strumpa i varje mönster och att mjölken står kvar på diskbänken i köket, där hemma, och allting bara blir kaos på nytt när alla kommer och ska hälsa, kramas och hjälpa till med ytterkläder, matkassar, barn och hund. Ni vet precis vilket kaos jag pratar  om eller hur? *skrattar* Tur det är kärt besvär iaf! ^^
 
 
Sen blir jag såklart trött när klockan blir typ halv fem på eftermiddagen och all stress äntligen lagt sig och verkligheten kommer ikapp. Då är jag färdig för sängen! 
 
 
Jag blir trött på morgonen när jag inte hittar vare sig min BH eller dotterns napp och kaffet blir kallt i sin kopp innan jag ens hunnit hälla i mjölken. 
 
Sen kommer nästa omgång av trötthet när alla sjutton miljarder niohundraåttionio saker ska packas ihop igen. Ja lite av maten är ju slut. Och självklart fattas en vante. Och några leksaker har vi nog lagt i bilen. Eller?  Nä, jag orkar inte riktigt tänka på det där. Sen!
 
 
Men vet ni när jag är som mest trött? När vi kommit hem efter en sjukt härlig helg med familjelunch, grillning, barnlek, utflykter och massa mys. När jag sovit gott och barnen sovit en hel natt och jag vaknar på morgonen och har träningsvärk.... I KÄKARNA!! 
 
Fattar ni?! Från och med i lördags eftermiddag när jag började med vår del av påskbuffén känns det som att jag har tuggat. 
 
OAVBRUTET!!
 
 
 
 
Jag har provsmakat, provsmakat igen och för säkerhets skull smakat lite till. Jag har slickat av skedar med créme fraiche och stenbitsrom och jag har stoppat i mig en sillbit där och en fröknäckebit där. Vi har ätit frukost, mellis, lunch, fika, före middagen-korvbricka, middag, efter middagen-ostbricka , nattamat, frukost nummer 1, frukost nummer 2, mellis, lunch, färdkost i bilen och mellis igen. På TVÅ dagar!  Det är helt jäkla SJUKT! 
 
Det är tur iaf att det varit 'godkända' grejer men magen ser ut som att jag svalt en noshörning på tvären och den känns därefter också. 
 
Nu ser jag fram emot att äta normalt igen och att komma in i normala vanor. 
 
Till nästa gång... Midsommar. Bara två och en halv månad dit. Bäst att jag börjar planera. ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej