... varför väntade jag så länge?!
 
 
Redan på gymnasiet fick jag lära mig att "Det är på slöa knivar man gör sig illa.". Det har jag tyvärr fått erfara, både en och två gånger. Många gånger har jag stått och skurit (läst SÅGAT) tomater med en brödkniv för att jag tycker att alla andra knivar bara glider av dem istället för att skära igenom dem. Eller valt att strimla löken istället för att hacka den eftersom kniven aldrig riktigt velat samarbeta på de där sista 1,5 centimetrarna vid roten. Detta TROTS att "Vi slipade ju knivf*n så sent som i förrgår!"
 
 
 
När mannen tjatat om att vi skulle skicka iväg våra knivar på en professionell slipning har jag bara fnyst och tyckt att "Betala dyra pengar för något vi kan göra själv? Inte en chans!".  I vårt hem finns 2 olika rundbrynen och 2 olika knivslipar, varav den ena en inte så jättebillig sak från Global, så jag tyckte nog att då får vi väl helt enkelt slipa dem oftare eller mer noggrant. 
 
Well.. har man fel så har man.
 
När Johannes äntligen lyckades övertala mig att vi skulle skicka iväg några av våra knivar, varav två är över 10 år gamla trotjänare från OBH Nordica, så kollade jag upp alternativen och då var ju Knivbrev det som dök upp. Bra recensioner. Snabba leveranser. Det lät ju bra så jag fyllde i ett formulär och skickade iväg.
 
Mycket riktigt var dagen inte ens slut innan jag fick en avisering om att knivbrevet var på väg med posten och dagen därpå kom det hem till mig, direkt i brevlådan. 
 
 
Grymt snabb leverans!
 
 
Vi valde ut fyra knivar och följde anvisningarna på förpackningen. Det var väldigt enkla och tydliga instruktioner och det tog inte lång tid att stoppa ner knivarna, försluta paketet och klistra på returlappen. Det svåraste med hela det här projektet var faktiskt att välja ut vilka fyra knivar som skulle få åka iväg ^^
 
Vi skickade iväg två av mina gamla knivar från gymnasietiden och två relatvt nya.
 
Enkla och tydliga instruktioner...
 
... och på bara en liten stund var knivarna paketerade. 
 
Redan samma dag kunde paketet skickas tillbaka. Man kan välja att stoppa det på en vanlig brevlåda eller skicka det som ett REK och då få det försäkrat också. Jag valde brevlådan.
 
Paket läggs antingen på lådan eller skickas som REK och är då försäkrat.
 
 
Nästa eftermiddag fick jag på nytt en avisering om att mitt Knivbrev var på väg tillbaka till mig och dagen därpå hade jag mitt Knivbrev, nu med nyslipade knivar, i handen. Snacka om snabba leveranser! Åter igen var instruktionerna enkla och tydliga.
 
Tydliga instruktioner!
 
 
 
 
När jag fick ut knivarna såg de ut som helt nya! De riktigt glänste och man kunde känna med bara ett lätt tryck på eggen att NU snackar vi om vassa knivar!
 
 
 
Jag lägger upp en kort videosnutt jag tog där jag delar en körsbärstomat. (Jag ber om ursäkt för kvalitén men jag har inte riktigt lärt mig behärska videofunktionen på min kamera än. ^^ )
 
 
 
!!!
 
 
 
Som jag skrev lite högre upp så "Well.. har man fel så har man!". Efter bara en kort genomgång på deras hemsida har jag t.ex lärt mig skillnaden på en grundslipning och 'underhållsslipning'  (läs mer om det och se videon med Mattias här --> 'Skillnaden på grundslip och underhåll' ), skillnaden mellan olika brynen, slipmaskiner och stenar och sist men inte minst: Skillnaden mellan en VASS kniv och en VÄLSLIPAD kniv!
 
 
Ska vi prata om det där lite jobbiga också? Det som ofta blir lite obekvämt när man till slut är såld på en tjänst och äntligen bestämt sig för att prova. Jag pratar så klart om priset.
Som jag berättade så tyckte jag att det var "...dyra pengar för nåt man kan göra själv!". Jag får snällt ta tillbaka det och erkänna att det var värt varenda krona! En grundslipning behöver du bara göra 1-2 gånger om året och sen kör du underhållet själv. Det är VÄL spenderade pengar på något som är så viktigt i köket och jag kommer definitivt att skicka iväg mina fler gånger.
 
För att ge dig en ännu bättre deal än vad det redan är får du just nu helt galna 25% rabatt om du uppger koden 'Emily2017' när ni beställer era Knivbrev. Observera att rabatten endast gäller abonnemang och inte engångsslipning!
 
Jag hoppas ni passar på att testa, bättre deal kan ni knappt få! =)
 
 
 
 
 
Inlägget är ett samarbete mellan mig (Emily) och Knivbrev.se.
 
 
 
 
 
EmilyTestar, Knivbrev,

2 kommentarer

Rasmus

30 May 2017 19:06

TIPS för de som bor i Stockholm: Slipkliniken vid Thorlidsplan kostar det bara 42kr att lämna in en kniv, samma resultat :)

Juristen

30 May 2017 19:29

Ett tips, börja med att skriva att det är ett samarbete/att du marknadsför:

Marknadsföringslagen 2008:486
9 § All marknadsföring ska utformas och presenteras så att det tydligt framgår att det är fråga om marknadsföring.

Det ska också tydligt framgå vem som svarar för marknadsföringen. Detta gäller dock inte framställningar vars enda syfte är att skapa uppmärksamhet inför uppföljande framställningar.

Svar: Tack för din kommentar! Jag har skrivit ut nu att det är ett inlägg i samarbete med Knivbrev. =)
Mvh Emily
Emily (Juell) Engström

Kommentera

Publiceras ej