Igår tänkte jag att jag skulle rensa igenom alla skåp och lådor här hemma och fick genast uppslag till ett nytt blogginlägg! Snacks! 
 
 
 
Det finns hur många sorters snacks (och 'gotte') som helst när man äter LCHF och dessa på bilden är 'bara'  en del av de som går att köpa färdigförpackade! 
 
Gränsen för hur liberal man kan vara med sitt snacksande när man äter LCHF är lika bred som horisonten. Vissa måste låta bli helt. Andra kan äta rostade lite när det passar dem och kanske välja bland de mer liberala sakerna (kvarg, propuddingar, choklad m.m) och en tredje typ kanske äter ofta men väljer de lite mer strikta snacksen. 
 
Själv tilhör jag gruppen som BÖR låta bli helt, åtminstone medan jag försöker viktminska, som VILL äta snacks ibland och då välja strikt för det mesta och mer liberalt till fest, men som ÄR en snacksoholic. Jag menar .. grejerna på bilden är bara en bråkdel av vad som faktiskt finns i mitt skåp. ^^
 
 
Jag tror att jag har 9 påsar Groks, 4 paket salamichips, 7 påsar WildChips... Ja ni fattar va? Och då ska ändå tilläggas att jag egentligen  föredrar att äta ost, parmaskinka och inlagda vitlöksklyftor framför fläsksvålar. 
 
 
 
 
 
En grej som faktiskt fått en del uppmärksamhet på min Instagram är just mina snacksbrickor. De flesta har 'sina' grejer , AnnasLCHF har ostbacon, Mssphynx har stekfläsk och kaffe, Magdasmat har sina citronräkor... och jag har mina muffinplåtar. ^^
'
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hur funkar Du med snacks? Och vad är din favorit? =)
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

17 Apr 2017 23:22

Vart är det tre vita skålarna från? Samt marmorbrickan det står på? Ser jätte gott ut😍

Svar: Det är ett set från netto :-) 40 kr
Emily (Juell) Engström

Kommentera

Publiceras ej