1 vecka med nya tag!
 
Jag vägde in mig och tog mina mått när jag startade för att ha någonting att jämföra med. =) 
Jag kommer inte att kolla mina mått förrän det gått 1 mån men viktmässigt har det iaf hänt lite. =)
 
Jg började på prick 86kg (japp, semestern gjorde en hel del) och nu en vecka senare väger jag 83,7kg Det är en viktminskning på 2,3 kg. =) 
 
Jag märkte att jag faktiskt hållit mig mätt och bara EN kväll blev det att jag föll för kvällsätande och det är jag nöjd med. =) 
 
 
Några grejer jag upptäckt under veckan:
 
- Jag har kommit fram till att jag kommer att dra lite stramare tyglar när det är tapas/ostbricka för det är tydligen ingen jag klarar av att äta i måttliga mängder. Det tuggas konstant, tills sista munsbiten är slut! *suck*
 
- Jag äter för stora portioner till lunch. Jag märker att eftersom jag äter en så sen lunch så blir portionen för stor för att äta middag bara 4 - 4,5 h senare. Jag hinner liksom inte bli riktigt hungrig till middagen och då känns det bara onödigt att äta. Men eftersom jag MÅSTE äta middag, för att förhindra det där kvällsätandet, så ska jag testa att dra ner på portionerna till lunch denna veckan. =)
 
- Jag är otroligt dålig på att dricka vatten. Jag har satt in 4 halvliters flaskor med vatten, med olika färg på korkarna, i kylen. Detta för att se till att jag faktiskt dricker MINST 2 liter vatten om dagen. På kvällen innan sängdags fyller jag på flaskorna igen och då har det oftast varit 2 eller 3 flaskor som varit tomma. BÄTTRING på det!!!
 
- Om vi bortser från ostbrickan i fredags och ostpizzan i lördags så har jag försökt att hålla nere mejeriprodukterna denna veckan. Undantagen har varit smör och nån klick créme fraiche eller en skvätt grädde i nån maträtt. Det har känts kanon! Ingen svullen mage och jag tycker om att jag faktiskt ser mejeriprodukterna som en lyx (ost tänker jag då på först och främst) istället för något jag kan äta fritt av. =)
 
 
Nu är jag riktigt nyfiken på hur det gått för er andra som antog min utmaning! Lämna en kommentar, här eller på IG och låt mig veta. Har det gått bra? Har det gått mindre bra? Känn ALDRIG att det misslyckats, se det bara som ännu en push up om du trillade dit. Musklerna tränas på väg upp efter varje fall nedåt. 
 
Nu kör vi en vecka till! HEJA OSS! 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej